Vanaf morgen ligt er weer een vers nummer van Autovisie magazine in de winkel of op uw deurmat. Honderd pagina’s leesverhalen om bij weg te dromen en tests met nieuwe strijders aan het front. Een greep uit de inhoud van Autovisie magazine editie 2.

De Rit

In het hoofdkantoor van de KNAC wordt de koninklijke weg bewandeld, maar geen blad voor de mond genomen. Directeur Peter Eloy Staal over de kosten van autorijden in Nederland: “Ik zie er het redelijke niet meer van in.” Autovisie-redacteur Remco Slump interviewde hem tijdens een rit in een prachtige Jaguar E-type uit 1963.

“Ik begrijp best waarom automobilisten onder belastingen proberen uit te komen.”

 

Stijlstrijd

Coupés, het dessert op de menukaart der auto’s. Voor fijnproevers, om (na) te genieten. Jaco Bijlsma zette voor de reportage twee kenmerkend gestileerde coupés tegenover elkaar in de ring: een Audi TT 2.0 TSI en de Peugeot RCZ R. Hij gaat op zoek naar het antwoord of de eigenzinnige Peugeot een alternatief voor een designklassieker als de Audi TT is.

“Wie heeft zichzelf het beste verwenpakket bezorgd voor de beste prijs?”

 

De Grot van Ali Baba

In het derde deel van Project Glickenhaus geeft James Glickenhaus redacteur Bart Lenaerts een rondleiding door zijn droomgarage. “Ik wil een auto die choqueert, zoals de Modulo dat deed in de jaren zeventig”, trompetterde Jim tegen de designers van zijn nieuwe one-off. Een jaar later is dat beeld concreter dan ooit.

“Bij iedere auto die ik ooit kocht had ik slechts één doel: mezelf gelukkig maken.”

Reageren op dit artikel:

Schermafbeelding 2015-12-29 om 11.15.54
Vorig bericht

Knallen met Dakar-truck van De Rooy door steengroeve

Ford Mustang
Volgend bericht

Rokende Mustangparade

Mike Steenbakkers

Mike Steenbakkers

Coördinator online met een voorliefde voor cabrio's. Weigert pertinent om tijdens een autorit in eigen auto de radio aan te zetten. Verslaafd aan het geluid van de zes-in-lijn in zijn originele BMW 325Ci Cabrio (2002).