Estate-versie maakt Renault Talisman-reeks compleet
De Renault Talisman is nog niet eens live aan het grote publiek getoond, maar het leveringsprogramma is al compleet. Zie hier de Estate-variant die naast de sedan in het gamma komt. Met deze twee carrosseriestijlen betreedt Renault het felbevochten D-segment.
Een sedan en een stationwagon: meer smaken komen er niet (zoals al eerder bericht, krijgt de Laguna Coupé geen opvolger). Van het duo heeft Renault ongetwijfeld de hoogste verwachtingen van de Estate. Tenminste, in Europa. Van de één miljoen hier verkochte grote middenklassers is 54 procent een stationwagon, maar wereldwijd zou de sedanversie wel eens de overhand kunnen nemen.
“Van de sedan en de Estate heeft Renault de hoogste verwachtingen van die laatste”
De Estate is net zo lang als de sedan. Hij meet van bumper tot bumper exact 4,86 meter. De breedte en hoogte reiken tot 1,87 en 1,46 meter. Binnen deze afmetingen biedt de stationwagon op de achterbank drie millimeter meer hoofdruimte dan de sedan, meer dan 25 liter aan opbergvakken en een laadlengte van 1,12 tot 2,01 meter, afhankelijk van de stand van de achterbank. In de vijfpersoonsconfiguratie biedt de Estate 572 liter aan bagagevolume. Met de achterbank weggeklapt kan er tot 1.700 liter aan spullen worden meegenomen. Daarmee biedt de Talisman een laadruimte van gemiddelde grootte.
De Talisman Estate verschijnt begin volgend jaar op de Nederlandse markt. Het leveringsprogramma zal bestaan uit vijf uitrustingsniveaus, inclusief een Initiale Paris-versie. Voor de aandrijving is keuze uit vijf motoren, te weten een 1.6 TCe-benzinemotor met 150 of 200 pk en een 1.6 dCi-diesel met 110, 130 of 160 pk. De importeur komt later met de definitieve specificaties voor de Nederlandse markt. De prijzen van de Talisman Estate zijn nog niet bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!