Jaguar XF: Lichter en ruimer is beter?
Hij is totaal nieuw maar toch heeft de XF vooral een voorspelbaar uiterlijk. Een evolutie van de eerste die van 2007 stamt en na 250.000 stuks plaatsmaakt voor een geheel nieuwe.
De nieuwe XF is er met nieuwe motoren en voor het eerst ook met een handbak. De XF heeft een langere wielbasis, is ruimer achterin, grotendeels van aluminium gemaakt en maximaal 190 kg lichter. Maar is dat ook beter? En is het een alternatief voor de gevestigde orde; de BMW 5 Serie, Audi A6 en Mercedes E-klasse? Jaco Bijlsma maakte de eerste testritten met de nieuwe XF en geeft het antwoord in deze video die door beperkte beschikbaarheid van een videocrew minder compleet is, dan u van ons gewend bent.
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
De elektrische Macan voelt (soms) tóch als een echte Porsche
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Deze Aston Martin DB12 Volante is de James Bond onder de cabrio’s
-
Te weinige ruimte in je CX-60? De grote Mazda CX-80 biedt uitkomst
-
Zo kwam Volkswagen op het idee voor een nieuwe Kever | Sjoerds Weetjes 396
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Deze Milano wordt de moneymaker van Alfa Romeo
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland