Tesla Model X-deuren zijn vreemd, maar het kan nog vreemder
Een elektrische crossover die twee bizar naar boven scharnierende deuren heeft: Tesla brengt hem gewoon op de markt. En waarom ook niet? De ‘Falcon Doors’ lijken misschien wat gimmicky, maar zijn bij lange na niet de vreemdste autoportieren ooit. Een paar voorbeelden…
Pontiac Stinger Concept (1989)
Vooruit, de deuren van de Pontiac Stinger Concept gaan heel conventioneel open, maar dat ze voor het grootste deel open zijn en kunnen worden gevuld met uitneembare koelboxen maakt ze toch wel wonderlijk.
Lincoln MarkVIII Rolling Door Concept (1993)
Lincoln ging nog een stapje verder met de Mark VIII dan BMW met de Z1. De portieren van dit prototype verdwijnen niet in een hoge dorpel, maar draaien onder de carrosserie weg, wat een enorme instapopening creëert.
Mohs Safarikar (1972)
Bedenker Bruce Mohs was een excentrieke uitvinder. De deuren van zijn Safarikar werden recht naar buiten gedrukt door een paar duwstangen. Zijn Mohs Ostentatienne Opera Sedan (fantastische naam) had helemaal geen portieren. Eigenaren moesten instappen via de achterklep.
Loremo LS (2006)
De Loremo – of Low Resistance Mobile – werd in 2006 geïntroduceerd als een lichtgewicht auto met een lage luchtweerstand voor opkomende markten als China en India. Om erin te stappen moest de hele frontsectie van de wagen naar voren worden gekanteld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo kreeg de Lamborghini Revuelto zijn eigen gezicht | Sjoerds Weetjes 397
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
De elektrische Macan voelt (soms) tóch als een echte Porsche
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Deze Aston Martin DB12 Volante is de James Bond onder de cabrio’s
-
Te weinige ruimte in je CX-60? De grote Mazda CX-80 biedt uitkomst
-
Zo kwam Volkswagen op het idee voor een nieuwe Kever | Sjoerds Weetjes 396
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Deze Milano wordt de moneymaker van Alfa Romeo