Vanuit alle hoeken: Toyota Prius
Toyota heeft de afgelopen Prius-generaties altijd een bijzonder en onderscheidend design gegeven om het hybride karakter van het model te benadrukken. Voor de vierde generatie Prius is dat niet anders. Het uiterlijk mag gerust gewaagd worden genoemd. De hybrideversie, dus zonder stekker, trapt af.
De nieuwe Prius borduurt voort op het concept van zijn voorgangers, maar is op alle punten aangepast en verbeterd. Allereerst bouwt Toyota het model op het nieuwe TNGA-platform, een afkorting voor Toyota New Global Architecture. Dit modulaire platform geeft Toyota de mogelijkheid om binnen het bedrijf onderdelen uit te wisselen en zodoende twintig procent kosten te besparen. Na de Prius krijgen ook de nieuwe generatie Lexus CT en Toyota Corolla het platform.
Lees alle details op telegraaf.nl/autovisie
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Waarom bijna niemand de DS4 kocht | Sjoerds Weetjes 392
-
Elektrische Hyundai Ioniq 5 N leuker dan menig sportieve benzineauto
-
Skoda Superb 2024: betere deal dan de Volkswagen Passat?
-
Waarom de elektrische Audi Q6 E-Tron een rijdende gimmick is
-
Hot hatch voor 5.000 euro: Suzuki Swift Sport vs. Fiat Panda 100HP
-
Is de krachtigste Maserati Grecale nog steeds de meest begeerlijke?
-
Uw Garage: Chris heeft een V6 van Alfa Romeo in zijn lelijke eend gebouwd
-
Deze straatlegale raceauto van KTM heeft een bizarre deur | Sjoerds Weetjes 391
-
De nieuwe Porsche Panamera is…. een Lowrider?
-
Kom uit je SUV! Want de nieuwe Volkswagen Passat is heerlijk
-
Waarom de Mazda CX-9 hier niks te zoeken had | Sjoerds Weetjes 390