Aftellen voor klassiek rallygeweld
Terwijl momenteel de Rallye Monte-Carlo in volle gang is, blikken wij alvast vooruit naar volgende week. Op 27 januari gaat de Rallye Monte-Carlo Historique weer van start.
Het is een van de hoogtepunten van het jaar voor liefhebbers van klassiekerrally’s, de Rallye Monte-Carlo Historique. Met recht, want niet alleen zie je jaarlijks oud-winnaars van de Monte Carlo rally als de Mini Cooper S, de Porsche 911, de Alpine A110 1600 en de Saab 96 voorbijkomen, maar daarnaast worden ook de meest uiteenlopende klassiekers meegebracht en door de sneeuw gejaagd.
Het is dit jaar alweer de negentiende keer dat de Rallye Monte-Carlo Historique van start gaat. Ook dit jaar is er weer een uiteenlopend deelnemersveld. Zo verschijnen er onder meer een Opel Ascona 400, een Jaguar E-Type, een Renault 8 Gordini, een Porsche 911 Carrera RS uit 1973 en een Lancia Stratos aan de start. En over uiteenlopend gesproken: ook een Lada 1500 S, een Austin Taxi en een Panhard Z1 doen mee aan de klassiekerrally.
De rally gaat van start op 27 januari, maar pas op 30 januari komen alle 300 deelnemers samen in de Franse Alpen. Sommige teams hebben er dan al ruim 2.100 kilometer op zitten. Van 1 tot en met 3 februari vindt vervolgens de echte rally plaats.
Hieronder wat beelden van afgelopen jaar om alvast in de stemming te komen:
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste