Mercedes-AMG C 63 Cabriolet maakt gamma compleet
Je kon erop wachten. Aangezien Mercedes-AMG de Limousine, Estate en Coupé al als C 63 heeft uitgebracht, bleef alleen de Cabriolet over. Daar komt nu verandering in.
Cabriolet
De Cabriolet deelt zijn aandrijflijn met de Coupé. Dat betekent niet alleen dat hij de 4,0 liter V8 met twee turbo’s (476 pk standaard, 510 pk als C 63 S) krijgt, maar ook dat hij de – ten opzichte van de Estate en Limousine – bredere achteras krijgt. De multi-link ophanging achter wordt overgenomen, net als de adaptieve dempers rondom. Een mechanisch sperdifferentieel is standaard, maar in de C 63 S wordt dit een elektronisch differentieel.
Zwaarder
Het extra gewicht van de Cabriolet heeft gevolgen voor de sprint. Waar de snelste Coupé onder de vier seconden de 100 km/h aantikt, doe je er in de C 63 S Cabriolet minimaal 4,1 seconden over. Zonder ‘S’ klaart de open C63 het in 4,2 tellen. Hij is overigens nauwelijks minder praktisch dan zijn dichte broer De Cabriolet heeft een bagageruimte van 355 liter als de kap gesloten is. Met open kap blijft daar nog 265 liter van over.
Nazomer
De Mercedes-AMG C 63 Cabriolet komt in augustus op de markt. Prijzen zijn nog niet bekend, maar reken op zo’n 120.000 euro voor de C 63 Cabriolet en zo’n 130.000 euro voor de C 63 S Cabriolet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?