Mercedes-Benz GLC F-Cell komt volgend jaar
Het moet de eerste plug-in hybride met een brandstofcel worden, de Mercedes-Benz GLC F-Cell. Volgend jaar komt de SUV op waterstof al op de markt, met een range van maximaal 500 kilometer.
Mercedes-Benz GLC F-Cell
Het uiterlijk zal nauwelijks verschillen van dat van de GLC 350 e, de plug-in hybride van de GLC. Toch verschillen de auto’s onderhuids enorm. Onder de motorkap van de GLC F-Cell zit namelijk geen verbrandingsmotor, maar een brandstofcel. Die brandstofcel kan waterstof omzetten in elektriciteit en zo de elektromotoren aansturen.
Plug-in hybride
De GLC F-Cell krijgt daarnaast een lithium-ion accu van 9 kWh, die door de motor, maar ook aan de stekker kan worden opgeladen. In totaal moet de auto een range van maximaal vijfhonderd kilometer krijgen op een tank waterstof en een volle accu. In de praktijk zal het rond de vierhonderd kilometer liggen.
BEKIJK OOK: VIDEO: MERCEDES-BENZ GLC GETEST
Techniek
Mercedes-Benz heeft nauw samengewerkt met een groot aantal partners voor de nieuwe techniek. Hij debuteert weliswaar in de GLC, maar zal daarna ook leverbaar worden in andere personenwagens van het merk.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland