Audi komt met concurrent Maybach
Audi komt met een antwoord op de Mercedes-Maybach S-Klasse. Dat melden insiders aan Autovisie. De nieuwe generatie A8 zal als basis voor de luxe limousine dienen.
De Maybach-concurrent wordt een van de carrosserievarianten van de volgende generatie A8. De sedan komt er dus in drie maatvoeringen. Naast de standaardlengte volgt een Lang-uitvoering, die 13 centimeter meer beenruimte achterin te bieden heeft. Daarnaast komt de extra lange variant. Puur voor je beeld: de Mercedes-Maybach S-Klasse is nog eens twintig centimeter langer dan de lange variant van de S-Klasse.
August Horch
Hoe de limousine precies gepositioneerd gaat worden, is nog niet bekend. Op de reactie van Autovisie om de auto als Horch uit te brengen, werd positief gereageerd. Horch is de achternaam van Audi’s grondlegger, August Horch. Het merk ontstond begin vorige eeuw. Na onenigheid met financierders startte August een nieuw merk, Audi genaamd.
Chinese inspiratie
Wanneer het merk de meest prestigieuze A8 lanceert, weten we niet. De nieuwe A8 verschijnt volgend jaar. Het merk heeft voor de ontwikkeling van de limousine meer dan ooit de focus gelegd op het achtercompartiment. Daarvoor heeft de fabrikant zich laten inspireren door de Chinese A8-rijder, die veelal achterin plaatsneemt tijdens ritten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste