Eerste testnotities: Volvo XC90 T8 Excellence
Volvo’s nieuwe luxelabel ‘Excellence’ wordt in Nederland met een uniek aanbod geïntroduceerd: Een chauffeursauto met hoge instap, en door de (theoretisch) zuinige plug-in hybride aandrijflijn met meer dan 400 pk, fiscaal en economisch hoogst interessant. De Volvo XC90 T8 Excellence.
De CO2-uitstoot van slechts 49 g/km betekent tot het eind van dit jaar slechts 15% bijtelling, terwijl het lage BPM-tarief de prijs tot een enigszins redelijke 126.000 euro beperkt. Maar kan een Volvo SUV wel een overtuigende directieauto zijn? Redacteur Dries van den Elzen ging op onderzoek uit, en stapte daarbij voor de verandering niet linksvoor, maar rechtsachter in.
Eerste testnotities Volvo XC90 T8 Excellence
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest Renault Megane: alle plus- en minpunten
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Waarom bijna niemand de DS4 kocht | Sjoerds Weetjes 392
-
Elektrische Hyundai Ioniq 5 N leuker dan menig sportieve benzineauto
-
Skoda Superb 2024: betere deal dan de Volkswagen Passat?
-
Waarom de elektrische Audi Q6 E-Tron een rijdende gimmick is
-
Hot hatch voor 5.000 euro: Suzuki Swift Sport vs. Fiat Panda 100HP
-
Is de krachtigste Maserati Grecale nog steeds de meest begeerlijke?
-
Uw Garage: Chris heeft een V6 van Alfa Romeo in zijn lelijke eend gebouwd
-
Deze straatlegale raceauto van KTM heeft een bizarre deur | Sjoerds Weetjes 391
-
De nieuwe Porsche Panamera is…. een Lowrider?
-
Kom uit je SUV! Want de nieuwe Volkswagen Passat is heerlijk