Mercedes E-Klasse All-Terrain richt ster op A6 Allroad
Nou, nou, dat belooft wat. Mercedes-Benz noemt zijn ietwat opgehoogde E-Klasse Estate de All-Terrain. En dat is maar goed ook, want die ellenlange oprijlanen met witte kiezels zijn verraderlijker dan ze lijken.
Want ja, het apparaat mag dan E-Klasse All-Terrain heten, voor worstelen met de elementen is de wagen natuurlijk helemaal niet bedoeld. De enige strijd die hij aan zal gaan, is die met de Audi A6 Allroad en Volvo V90 Cross Country voor dominatie van het ‘soccer mom’-segment.
LEES OOK: VOLVO V90 CROSS COUNTRY IS KLAAR VOOR DE WINTER
Desalniettemin is 4Matic-vierwielaandrijving standaard, evenals een 2,9 centimeter grotere grondspeling. En uiteraard is daar de obligate ‘avontuurlijke’ afwerking in de vorm van zwarte wielkastranden en zilverkleurige ‘wagenbodembeschermers’.
Zescilinder
De E-klasse All-Terrain rolt op 19- of 20 inch lichtmetaal, is uitgerust met een negentraps automaat en komt in eerste instantie als 194 pk sterke E 220d op de markt. Later volgt ook nog een variant met zescilinder turbodiesel.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt