Mercedes-Benz Generation EQ trapt elektrolabel EQ af
En dat is elektroconcept nummer zoveel! Van Mercedes-Benz dit keer, dat met de bijna serierijpe Generation EQ de aanzet geeft tot een elektrisch submerk in de trant van BMW’s i-label.
Mercedes-Benz noemt de Generation EQ een SUV-coupé, maar waar de fabrikant dat coupé-aspect in ziet, is ons een raadsel. Het merk verliest zich sowieso nogal in bloemrijk proza als het over het ontwerp van zijn nieuwste studiemodel praat. “De Generation EQ is ‘hot and cool’. De fascinatie ligt in de nieuwe interpretatie van onze designfilosofie van sensuele puurheid voor een avantgardistische, moderne en op zichzelf staande elektro-esthetiek.” Huh? Wat?
Modulair platform
Afijn, de elektro-SUV staat in ieder geval op een modulair platform dat Mercedes-Benz gaat gebruiken voor al zijn toekomstige stekkermodellen. De Generation EQ wordt aangedreven door twee elektromotoren met een maximum totaalvermogen van 408 pk en een koppel van 700 Nm. Hij gaat in minder dan 5 seconden van stilstand naar 100 km/h, maar wie dat geregeld probeert te halen, kan de geclaimde actieradius van 500 kilometer natuurlijk wel vergeten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver