Weer speciale lichtblauwe Porsche 911 Targa
De eerste lichtblauwe Porsche 911 Targa 4S Exclusive Design Edition werd vorig jaar op de AutoRai onthuld. Nu is er een nieuwe editie die dezelfde naam krijgt, maar wel een andere kleur lichtblauw.
Porsche Exclusive
Waar de vorige alleen bedoeld was voor de Nederlandse markt, gaat de nieuwe ook op andere markten verkocht worden. De speciale editie is weer lichtblauw, maar in plaats van Gulfblauw is hij nu gespoten in Etnablauw, een kleur die Porsche in 1960 en 1961 gebruikte op de 356B. De wielen, de targabeugel en de striping op de zijkant zijn zijdenglans witgoud gespoten. Hij is volledig samengesteld door Porsches maatwerkafdeling Porsche Exclusive. De afdeling heeft het interieur bekleed met donkerblauw leer, dat afgewerkt is met lichtblauwe stiksels. In de hoofdsteunen is het logo van Porsche gestanst en in de middenarmsteun het silhouet van de 911 Targa. Elk model komt daarnaast met een boek met foto’s van hoe de auto tot stand is gekomen.
Tien
Voor de aandrijving zorgt altijd de nieuwe 420 pk sterke 3,0 liter boxermotor met dubbele turbo. Het blok kan gekoppeld worden aan een handgeschakelde versnellingsbak of aan Porsches PDK-versnellingsbak. Er komen tien exemplaren naar ons land van de Porsche 911 Targa 4S Exclusive Design Edition. Exclusiviteit heeft een stevige meerprijs, want hij is er vanaf 206.400 euro, precies 50.100 euro meer dan een standaard Porsche 911 Targa 4S. Deze maand staat hij bij de dealer.
Lees ook:
Ook interessant
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg