MG is slechts een schim van zijn voormalige zelf. Een spookverschijning die nu ook nog een trap na krijgt van eigenaar SAIC Motor. Een trap richting China wel te verstaan, want aan de Engelse productie van MG’s komt dit jaar een eind. Een terugblik in beelden.

mg

Want aan de huidige MG 3, 5, 6 en GS gaan we geen foto’s vuil maken. Misschien is MG in het verre oosten nog een lang en winstgevend leven gegund, maar dat binnenkort de allerlaatste link met het verleden wordt losgekoppeld, is toch wel pijnlijk.

“Wat hebben de ‘Morris Garages’ veel mooie dingen gemaakt!”

Natuurlijk moeten we toegeven dat MG ook in 2005, toen MG Rover failliet ging, al enige decennia aan de beademing lag, maar dat maakt het merk – dat in 1995 nog even opleefde met de introductie van de MG F – nog niet minder legendarisch.

LEES OOK: SAIC MOTOR STOPT PRODUCTIE MG’S IN LONGBRIDGE

Want wat hebben de ‘Morris Garages’ veel mooie dingen gemaakt! Zo veel zelfs dat we uiteraard onmogelijk compleet kunnen zijn. Daarom geven wij hieronder een aantal prachtige voorzetten. Koppen jullie hem maar verder in. Welke MG is het herinneren waard?

MG Old Number One (1925)

mg

MG M-Type High Speed Service Van (1931)

mg

MG D-Type Midget (1931 – 1932)

mg

MG K3 Magnette (1933 – 1934)

mg

MG PA Midget Supercharged Special Speedster (1934)

mg

MG R-Type Midget (1935)

mg

MG TA Airline Coupe by Allingham (1936)

mg

MG Magnette (1953 – 1958)

mg

MGA (1955 – 1962)

mg

MG EX181 (1957 – 1959)

mg

MG Midget (1961 – 1980)

mg

MGB (1962 – 1980)

mgb_roadster_6

MGC GT (1967 – 1969)

MGC GT

MG Metro 6R4 (1985 – 1986)

mg

MG RV8 (1993 – 1995)

mg

MG XPower SV

mg

Reageren op dit artikel:

BMW M1
Vorig bericht

Gerestaureerde BMW M1 Procar is straatlegaal

smart
Volgend bericht

Smart verkoopt 2 miljoen auto's... in 18 jaar

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”