Autovisie Vlog: Eerste testnotities Alfa Romeo Giulia Veloce
We waren al blij met de basis Giulia’s en de Quadrifoglio is simpelweg een feest. Maar dat kanon heeft niet alleen heel veel vermogen (510 pk) hij kost ook een vermogen met een prijskaartje van bijna 108.000 euro. De basisversie heeft een vanafprijs van net geen 40 mille en een 200 pk benzinemotor en er is ook nog een 180 pk dieselversie. Met deze achterwielaangedreven versies kom je niets tekort, sterker nog ze zijn begeerlijk, maar er was ruimte voor meer. En wel voor de Alfa Romeo Giulia Veloce.
Deze Giulia Veloce die we rijden tijdens de jaarlijkse Car of the Year Tannistest in Denemarken, vult het gat tussen de basisversies en de topper. Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma is jurylid van Car of the Year en reed als eerste Nederlander met wat misschien wel de meest begeerlijke versie van het moment is, de Alfa Romeo Giulia Veloce. Deze Giulia Veloce ziet er met zijn agressievere dikkere bumpers, dorpels en wiel niet alleen wat sportiever uit maar heeft ook meer vermogen, standaard vierwielaandrijving en een achttraps automaat. De Veloce sprint met een 280 pk 2.0 turbo benzine in 5,2 seconden van 0 naar 100 km/h en heeft een top van 240 km/h. Hij is te koop vanaf 52.050 euro en kost daardoor meer dan de helft minder dan de Quadrifoglio en ongeveer 12 mille meer dan de basisversie. Er is ook een 210 pk sterke dieselversie van de Alfa Romeo Giulia Veloce maar die konden we nog niet rijden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland
-
Zo beëindigde Rolls-Royce plots het verbod op deze deuren | Sjoerds Weetjes 394
-
Nieuwe Porsche Taycan is nóg beter, toch is er één reden om de EV niet te kopen
-
Offroaden met een voorwielaandrijver: Jeep Avenger e-Hybrid
-
Branko’s NSU stond 10 jaar stil, toch reed hij met caravan naar Kroatië
-
Deze Toyota is exclusiever dan een Ferrari | Sjoerds Weetjes 393
-
Duurtest Renault Megane: alle plus- en minpunten
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride