Zou Carlos Ghosn zich stiekem in drieën kunnen splitsen? Want de Braziliaan is niet alleen directeur van Renault en Nissan, maar sinds kort ook van Mitsubishi. En daar krijgt hij dus drie salarissen voor.

Carlos Ghosn

Fotocredit: Shizuo Kambayashi / AP

Nissan nam in oktober een belang van 34 procent in Mitsubishi. Het Japanse merk heeft het moeilijk nadat uitkwam dat het heeft gerommeld met verbruikscijfers. Ghosn moet Mitsubishi er weer bovenop helpen.

“Ghosn is een van de best betaalde managers in de auto-industrie”

Als directeur van Renault en Nissan kreeg hij in 2015 ongeveer 17 miljoen dollar (zo’n 16,2 miljoen euro). Hoeveel meer Ghosn krijgt als Mitsubishi-baas is niet bekend.

Aandeelhouders van Mitsubishi hebben ermee ingestemd om de elfkoppige directie van de fabrikant in totaal 26 miljoen dollar (net geen 25 miljoen euro) op jaarbasis te geven, waarvan twee derde in salaris en een derde in aandelen.

LEES OOK: MITSUBISHI SJOEMELT AL SINDS 1991 MET BRANDSTOFVERBRUIK

Ghosn is een van de best betaalde managers in de auto-industrie. Hij moest in 2015 alleen Ford-baas Mark Fields en General Motors-topvrouw Mary Barra boven zich dulden. Die verdienden respectievelijk 18,6 miljoen dollar (17,8 miljoen euro) en 28,6 miljoen dollar (27,3 miljoen euro).

Reageren op dit artikel:

901 Cabriolet
Vorig bericht

Onder de hamer: enige Porsche 901 Cabriolet ooit gemaakt

sts_5111
Volgend bericht

VIDEO: Auto als kerstcadeautje en belegging, dit 'kochten' wij!

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”