Rolls-Royce Phantom vaart voor de laatste keer uit
“Bye, bye, zwaai, zwaai”, zoals Formule 1-commentator Olav Mol altijd tot vervelens toe zegt. De Rolls-Royce Phantom VII is niet meer. Dit is de laatste en die is – uiteraard, kunnen we wel zeggen – heel speciaal uitgevoerd.
De Phantom Extended Wheelbase is op verzoek van een verzamelaar gebouwd en heeft een maritiem thema. Zo zijn in het interieur voorstellingen van de zee en van een cruiseschip uit de jaren dertig te zien en doen de klokjes voor- en achterin de unieke Rolls-Royce denken aan ouderwetse radiozendapparatuur. Wat de eigenaar voor zijn donkerblauwe Phantom heeft betaald, houdt Rolls-Royce natuurlijk discreet voor zich, maar reken gerust op een miljoentje of wat.
BEKIJK OOK: SJOERDS WEETJES #11 – PICKNICKMAND VAN DE ROLLS-ROYCE PHANTOM
De opvolger van de Phantom laat overigens nog even op zich wachten. De auto komt pas volgend jaar op de markt en wordt dankzij een aluminium spaceframe een stuk lichter dan de minimaal 2500 kg wegende Phantom VII. Die laatste heeft het bijna veertien jaar volgehouden. Hij werd in 2003 geïntroduceerd als het eerste product van Rolls-Royce onder zijn nieuwe eigenaar BMW. Enkele jaren daarvoor had de Duitse autofabrikant het merk met de Flying Lady van Volkswagen overgenomen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?