Eerste testnotities: Opel Ampera-E (2017)
De Opel Ampera-E is de eerste elektrische middenklasser met een opgegeven bereik van meer dan 500 kilometer. Dat allemaal dankzij een accupakket van 60 kWh. Het accupakket is net groot als dat van de basisversie van de Tesla Model S, maar die auto is dubbel zo duur. De theoretische 520 kilometer actieradius van de elektrische Opel klinkt fantastisch, maar wat haal je nou eigenlijk in het echt? Autovisie testredacteur Peter Hilhorst stelt de langverwachte praktijkrange vast.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom je de Mini Coupe en Roadster met een schoenendoos moet vergelijken | Sjoerds Weetjes 400
-
Rijtest Carice TC2: lichtgewicht EV van Nederlandse bodem
-
Uw Garage: Gerrie heeft een onbekende Sovjet-auto: ‘één van in Nederland’
-
Waarom Bentley een Continental GTC helemaal niet zag zitten | Sjoerds Weetjes 399
-
‘Dit moet je absoluut niet doen met een elektrische auto’
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
De Fisker Ocean is op papier een van de beste deals, maar of het een slimme keuze is…
-
De mooiste Aston Martin volgens velen had een belangrijke rol | Sjoerds Weetjes 398
-
Je gelooft nooit welke motor er in deze Ferrari 812 Superfast-opvolger ligt
-
Driftmodus en dikke zescilinder: Mercedes-AMG CLE 53 is brute subtopper
-
Kia EV5 voor Nederland en foute busjes | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 2
-
Zo kreeg de Lamborghini Revuelto zijn eigen gezicht | Sjoerds Weetjes 397