Geen Drift Mode voor vernieuwde Mercedes-AMG S 63
Wanneer Mercedes volgende maand de vernieuwde S-Klasse voorstelt, zal ook AMG wijzigingen aan zijn limousinevarianten doorvoeren. Zo krijgt de S 63 de vierwielaangedreven 4.0 V8-aandrijflijn uit de E 63 S, maar zonder de inmiddels bejubelde driftmodus.
Een driftmodus op de S 63, dat vindt AMG’s topman Tobias Moers niet bij een limousine als de S 63 passen. “Maar op de S 63 Coupé vind ik het een ander verhaal. Mogelijk zullen we daarop wel de Drift Mode aanbieden.” Moers kijkt ook naar andere modellen om het op toe te passen, zoals SUV’s. Op de GLC 63 komt de Drift Mode, zo geeft Moers aan. Voor andere modellen is er nog geen besluit over genomen.
Ontkoppeld
De E 63 is de eerste Mercedes-AMG met een dergelijke voorziening. Om de functie mogelijk te maken, moest het vierwielaandrijvingssysteem van de E-Klasse herzien worden. Wanneer de driftmodus ingeschakeld wordt, wat alleen stilstaand mogelijk is, wordt de aandrijflijn naar de voorste wielen ontkoppeld, waardoor al het vermogen naar de achterwielen gaat. De E 63 komt binnenkort op de markt. Ook BMW zal een dergelijke functie op zijn M5 introduceren.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam