Hyundai onthult brandstofcelauto FE Fuel Cell Concept in Genève
Ook nieuws van Hyundai tijdens de Autosalon van Genève: de Koreanen presenteren onder meer een bijzonder studiemodel in de vorm van de FE Fuel Cell Concept.
FE Fuel Cell Concept
Hyundai blikt met dit model naar eigen zeggen vooruit op de volgende generatie brandstofcelauto’s. Op het moment bouwen de Koreanen natuurlijk al de Hyundai iX35 Fuel Cell en juist voor dit soort techniek ziet men meer ruimte in de toekomst. Sterker nog, vóór 2020 wil Hyundai liefst veertien nieuwe ‘eco-voertuigen’ op de markt zetten, waaronder één met brandstofcel.
De FE Fuel Cell Concept zal dan ook veranderen in een concreet productiemodel dat al in 2018 moet verschijnen. De actieradius moet zeker 800 kilometer bedragen – toch gauw het dubbele van wat nu enigszins reëel haalbaar is met een iX35 met brandstofcel. Wat helpt, is dat de brandstofcel in het studiemodel twintig procent lichter, tien procent efficiënter en dertig procent krachtiger is dan de techniek die nu voorhanden is.
Verder zijn er in dit geval wat leuke slimmigheidjes, zoals een luchtbevochtiger die het water dat uit de ‘uitlaat’ komt hergebruikt om een aangenaam luchtklimaat in het interieur te creëren. Ook kunnen apparaten – waaronder zelfs een elektrische scooter – opgeladen worden in de kofferbak.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste