Het studiemodel van de elektrische Jaguar i-Pace is allesbehalve een grijze muis, maar hij kan wat ons betreft best een beetje kleur op zijn wangen gebruiken. En Jaguar is dat met ons eens.

Jaguar i-Pace

Dus neemt het merk de i-Pace in het lippenstiftrood mee naar de Autosalon van Genève. Beetje een gemakkelijke manier om aandacht te krijgen natuurlijk, maar vooruit… De i-Pace is en blijft een opvallend spannende verschijning.

“De productieversie van de i-Pace is voor negentig procent gelijk aan deze concept”

Een paar gegevens: de elektro-Jag moet een accu van 90 kWh krijgen, een vermogen van 400 pk en een actieradius van 500 kilometer. De vierwielaangedreven i-Pace zou in iets meer dan 4 seconden van stilstand naar 100 km/h kunnen sprinten.

LEES OOK: DIEVEN JATTEN TWEE TRAILERS VOL JAGUAR LAND ROVER-MOTOREN

Volgens Jaguar is de productievariant van de i-Pace – die in 2018 op de markt komt – voor zo’n negentig procent gelijk aan deze concept. Hij is 4,68 meter lang (kleiner dan de F-Pace dus), biedt plaats aan vijf inzittenden en verstouwt 530 liter bagage.

Reageren op dit artikel:

McLaren 720S
Vorig bericht

McLaren 720S veel te snel... op het internet

Alpina
Volgend bericht

Alpina B3/B4 S doet er nog een schepje bovenop

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”