Sportieve Chevrolet Tahoe RST is… euhm… niet heel sportief
Chevrolet begrijpt niet dat een olifant gewoon een olifant blijft, ook als je hem een trainingsbroek aantrekt. Want laten we eerlijk zijn, aan deze Tahoe RST (Rally Sport Truck) is helemaal niets Rally, helemaal niets Sport, maar wel heel veel Truck.
Het gevaarte is 5,2 meter lang, 2,0 meter breed, 1,9 meter hoog en weegt 2500 kilogram, maar is desondanks niet eens de grootste SUV uit de Chevrolet-stal. Dat is de Suburban, die net als de Tahoe op een heerlijk ouderwets ladderchassis staat. Iets wat de dynamische kwaliteiten van beide auto’s niet bepaald ten goede komt.
LEES OOK: CHEVROLET COLORADO ZH2 MOET IN DIENST
Chevrolet heeft het echter toch behaagd om een ‘sportversie’ van de Tahoe uit te brengen. De SRT wordt aangedreven door een 6,2 liter V8 met 420 pk, die is gekoppeld aan een tientraps automaat. Hij gaat ermee in 5,7 seconden van stilstand naar 60 mph (97 km/h). Optionele Brembo-remmen brengen hem hopelijk weer tot stilstand.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland