De vijfde generatie Seat Ibiza ziet er zeer vertrouwd en voorspelbaar uit want hij lijkt als twee druppels water op zijn grote broer Leon. Toch is de nieuwe Ibiza vanaf de bodem totaal nieuw opgetrokken, het is zelfs de eerste auto van de Volkwagen-groep  die gebruik maakt van het nieuwe MQB A0 –platform.

Dat betekende dat zijn maten flink wijzigden: hij werd 2 mm korter, maar 8.7 cm breder en de wielbasis nam zelfs 9,5 cm toe. We testten hem als eerste in Spanje en doen verslag van onze allereerste rijervaringen met de auto die vanaf april te bestellen is met een basismotor van 75 pk. Dat is een 1.0 MPI, maar er zijn ook twee driecilinder TSI’s met 95 pk en de 115 pk versie die wij reden. Een paar maanden later kun je ook voor 1.5 EVO motor van 150 pk gaan of een 95 pk diesel kiezen met handbak of DSG.

Reageren op dit artikel:

Review modelcar Aston Martin V12 Vantage S van AutoArt
Vorig bericht

Review Aston Martin V12 Vantage S van AutoArt

Hyundai Kona
Volgend bericht

Hyundai Kona is Koreaanse antwoord op Renault Captur

Jaco Bijlsma

Jaco Bijlsma

Algemeen hoofdredacteur verantwoordelijk voor alle uitingen van Autovisie. Heeft al vanaf kinds af aan een passie voor auto's. Waardeert ze in alle vormen van klassiek tot ultra-modern, maar moest hij kiezen tussen een Spartaanse doelgerichte, lichtgewicht sportwagen en een ultra-luxe limousine dan koos hij zonder twijfel voor de eerste.