Lexus: ‘Traditionele sedan wordt met uitsterven bedreigd’
Lexus, wat zegt u nu? Het Japanse premiummerk roept dat het einde voor de traditionele sedan in zicht is. Tenminste, als die zo serieus en formeel blijft ogen als nu vaak het geval is.
Volgens Tokua Fukuichi, marketingdirecteur van Toyota, moeten sedans beter bij de tijd blijven, anders sterven ze uit. Tegen Automotive News zei hij dat Lexus dat laatste op twee manieren wil voorkomen. Moderne crossovers hebben uitstekende rijeigenschappen, aldus de Japanner, dus moeten de sedans van Lexus op dat gebied nog beter zijn. Daarbij zijn premiumklanten niet meer zo formeel ingesteld. Luxesedans kunnen daarom best hun haar losgooien.
LEES OOK: LEXUS LS F-SPORT ZEGT AAAAAAAAAAAAAA
Als voorbeeld noemt Fukuichi de nieuwe Lexus LS. Die heeft niet meer het traditionele sedansilhouet, volgens hem, maar lijkt meer op een fastback. En die look kan in de toekomst best opschuiven in de richting van de bijna sportwagenachtige Porsche Panamera, denkt Fukuichi. “Op een gegeven moment houdt de traditionele sedan gewoon op met bestaan. Crossovers bieden veel ruimte, een makkelijk instap en een hoge rijpositie. Bovendien rijden ze niet meer als ouderwetse SUV’s. Als sedans niet meer uitblinken qua design en sportiviteit is het gedaan met ze.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste