Volkswagen gooit de knuppel in het hoenderhok en grijpt het Wörthersee GTI treffen dat vandaag van start is gegaan aan om het publiek warm te maken voor een hybride uitvoering van haar icoon.

Volkswagen Golf GTi First Decade-Autovisie.nl

Op het Oostenrijkse evenement schittert namelijk de Golf GTI First Decade, voorzien van een 408 pk sterke aandrijflijn. Op achterwielen zit bovendien nog een 16 pk sterke elektromotor, waarmee de auto op korte stukjes als elektrische achterwielaandrijver gebruikt kan worden. Uiteraard kunnen de verbrandingsmotor en elektromotor ook samenwerken voor vierwielaandrijving. In de reguliere modus is de Golf GTI First Decade een uiterst potente voorwielaangedreven auto.

De 13 Volkswagen stagiairs verantwoordelijk voor de tiende afvaardiging van het merk op het GTI treffen hebben de auto voorzien van een regeneratief remsysteem dat de achterin geplaatste accu’s kan opladen. Achterin ook een imposante subwoofer, onderdeel van het 1690 Watt sterke audiosysteem dat gebruikt maakt van maar liefst 11 speakers.

Volkswagen Golf GTI First Decade-Autovisie.nl

Nieuwe impuls

Aan de Wörthersee staat ook de Golf GTE Estate impulsE te schitteren. De bedenkers ervan hebben meer gedaan dan de aandrijflijn van de GTE hatchback onder dat van een Golf Variant te schroeven. Zo werd het accupakket vergroot van 8.8 kWh tot 16.8 kWh.

Volkswagen GTE Variant -Autovisie.nl

Eerder deze week verraste Volkswagen met vijf nieuwe studiemodellen voor een Amerikaanse promotietoer, waaronder de prettig gestoorde GTI RS en een Golf R overgoten met een retro sausje.

LEES OOK: VOLKSWAGEN AMERIKA SCHUDT VIJF CONCEPTS UIT DE MOUW

Reageren op dit artikel:

Exige
Vorig bericht

Lotus wordt familie van Volvo: Chinezen nemen meerderheidsbelang

Hyundai i30 Wagon autovisie.nl
Volgend bericht

Primeur Autovisie Cars & Coffee XXL: Hyundai i30 Wagon

Nick Augusteijn

Nick Augusteijn