Porsche 911 GT3 fors sneller op de ‘Ring
Zeven minuten, twaalf seconden en zeven tienden van een seconde. In die tijd reed de vernieuwde Porsche 911 GT3 de 20,832 kilometers van de Nürburgring Nordschleife. Of dat snel is? Jazeker.
Ruim twaalf seconden
Voor wie denkt dat de vernieuwde Porsche 911 GT3 nauwelijks anders is, bewijst Porsche hieronder het tegendeel. Op papier klinkt de auto misschien niet dramatisch veranderd, maar vierwielsturing, 25 pk’s extra (en nog meer naarmate je harder gaat), actieve motorsteunen en verbeterde aerodynamica lijken duidelijk te werken. De vorige 911 GT3 deed namelijk 12,3 tellen langer over een rondje ‘Ring. Nog altijd gigantisch snel, maar met de nieuwe versie schuift de auto op richting de hypercars. Bekijk hieronder hoe snel het precies gaat.
918 Spyder
De snelste Porsche op de Nürburgring is het daarmee niet. Die eer gaat nog steeds naar de 918 Spyder, waarmee een tijd van 6 minuten en 57 seconden werd neergezet in 2013. Met de vernieuwde Porsche 911 GT3 kom je dus een heel eind in de buurt van die 887 pk sterke hypercar. Overigens is de auto niet speciaal geprepareerd, maar is hij wel uitgerust met enkele fabrieksopties. Zo heeft hij naast de PDK-automaat ook de carbonkeramische remmen en Michelin Pilot Sport Cup 2 banden.
Eerste Testnotities
Testredacteur Dries van den Elzen reed onlangs met de nieuwe GT3. Bekijk zijn Eerste Testnotities hier. Het verhaal lees je in Autovisie nummer 11, die donderdag 11 mei in de winkel ligt!
Liever YouTube? Klik dan hier!
Lees ook:
Ook interessant
-
De elektrische Macan voelt (soms) tóch als een echte Porsche
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Deze Aston Martin DB12 Volante is de James Bond onder de cabrio’s
-
Te weinige ruimte in je CX-60? De grote Mazda CX-80 biedt uitkomst
-
Zo kwam Volkswagen op het idee voor een nieuwe Kever | Sjoerds Weetjes 396
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Deze Milano wordt de moneymaker van Alfa Romeo
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland
-
Zo beëindigde Rolls-Royce plots het verbod op deze deuren | Sjoerds Weetjes 394