Alpine zet de volgende stap in zijn proces om terug te keren op de markt. De auto werd al afgelopen maart voorgesteld, nu is het tijd om de vertegenwoordigers van het herrezen merk aan te kondigen. Voor de Nederlandse markt zijn twee Alpine Centers aangesteld. Mogelijk worden er in een later stadium meer geopend.

ALPINE A110 AND RENAULT ALPINE A110

ALPINE A110 AND RENAULT ALPINE A110

Voor het dealerschap van Alpine hadden zich meerdere Nederlandse ondernemers gemeld. Maar na een zorgvuldige selectie door het hoofdkantoor van Alpine is gekozen voor Stam Autobedrijven uit in Soestdijk en Munsterhuis Sportscars in Hengelo. Volgens de woordvoerster van Alpine is de keuze voor Stam gevallen vanwege de eerdere banden tussen het merk en het bedrijf, terwijl Munsterhuis ervaring heeft met de verkoop van sportwagens. Bovendien speelt de ligging van de bedrijven een rol.

MEER OVER ALPINE

Ervaring met hogere segment

Tegenover Autovisie liet Alpine’s directeur Michael van der Sande al eerder weten dat hij de voorkeur geeft aan bedrijven die ervaring met de sportwagens van het merk hebben. Bovendien moet het bedrijf klanten te woord kunnen staan die al een sportwagen rijden. Hij gaf aan dat de doelgroep voor de Alpine A110, zoals de eerste nieuwe auto van het merk heet, auto’s uit de hogere segmenten rijden en dat de vertegenwoordiger van Alpine wel ervaring moet hebben met de inruil en verkoop van dergelijke modellen.

Alpine A110 - Autovisie.nlUitbreiding

De eerste Alpine Centers worden eind dit jaar geopend. De bedrijven dienen een eigen showroom en werkplaats te krijgen. Afhankelijk van de verkoopresultaten zal de importeur kijken of twee verkoop- en servicepunten voldoende is. Mocht er behoefte aan zijn dan zal Alpine meerdere vestigingen aanstellen.

Reageren op dit artikel:

sjoerds weetjes 33
Vorig bericht

Sjoerds Weetjes #33: Hoe uitlaateindstukken jou foppen

Mitsubishi Eclipse Cross
Volgend bericht

Autovisie Vlog: Eerste testnotities Mitsubishi Eclipse Cross

Sjoerd van Bilsen

Sjoerd van Bilsen

Nieuwsverslaggever die altijd de achterliggende gedachte wil weten en zoekt naar het nieuws dat de auto-industrie graag verborgen houdt. Heeft een grote liefde voor Donkervoort en verzamelt alles van auto’s, zoals folders, miniatuurmodellen en goodies.