Aston Martin neemt zijn nieuwe AMR-label heel serieus. Want op het Goodwood Festival of Speed introduceert het Britse merk deze Vulcan AMR Pro. Alsof de ‘gewone’ Vulcan niet al extreem genoeg is.

Vulcan AMR Pro

Wat voegt het AMR Pro-pakket toe aan de Vulcan? Een hele sloot aan aerodynamische aanpassingen in ieder geval. Er zijn roosters boven de voorwielen om lucht ‘af te blazen’ en lift te reduceren. Er zijn vleugeltjes naast de koplampen. Er is een extremere frontsplitter voor een betere stuurreactie. En er is een dubbele achtervleugel voor meer downforce.

“Het AMR Pro-pakket is te bestellen voor alle Vulcans, maar dat zijn er slechts vierentwintig”

Al met al resulteert dat in een maximale neerwaartse druk van 408 kilogram voor de Vulcan AMR Pro. Ter vergelijking: de Vulcan komt niet verder dan 321 kilogram en Aston Martins Le Mans-winnende Vantage GTE houdt het bij 317 kilogram voor gezien. Oh, en de Vulcan AMR Pro doet aan gewichtsbesparing. Een beetje althans, want de nieuwe koolstofvezel motorkap schaaft 5 kilogram van het totaalgewicht.

LEES OOK: ASTON MARTIN VULCAN SCHREEUWT JE WAKKER

Toch is de Vulcan AMR Pro een beetje een vreemde auto. Het AMR Pro-pakket is te bestellen voor alle Vulcans die ooit zijn gebouwd, maar dat zijn er slechts vierentwintig. Die kostten per stuk 1,8 miljoen pond (ruim 2,0 miljoen euro). Eigenaren die hun Vulcan willen laten ombouwen tot AMR Pro betalen daar bovenop nog ongeveer 150.000 euro.

In detail: een rondje om de Aston Martin Vulcan

Reageren op dit artikel:

Aston Martin Vantage 2018
Vorig bericht

Dit is de nieuwe Aston Martin Vantage

McLaren 720S
Volgend bericht

Van Lego kun je alles maken... Ook een Mclaren 720S

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”