Polestar heeft zich ingehouden met de Volvo XC60 T8. Het origineel is al geen slapjanus, met zijn vermogen van 407 pk. Dus vond Volvo’s huistuner het genoeg om de aandrijflijn slechts licht te kietelen.

XC60 T8

Na zijn Polestar-behandeling krijgt de plug-in hybride aandrijflijn van de Volvo XC60 T8 er 14 pk bij. Hij gaat dus van 407 naar 421 pk. Echter, volgens Polestar is er meer veranderd aan de auto. De gasrespons en de schakeltijden zouden respectievelijk beter en korter zijn.

“Na zijn Polestar-behandeling krijgt de XC60 T8 er 14 pk bij”

Wat dit allemaal doet met de acceleratiecijfers van de XC60 T8 houdt Volvo gek genoeg voor zich. Het gewone model haalt 100 km/h in 5,3 seconden, dus zal de Polestar-variant misschien een tiende sneller zijn. Het theoretische verbruik van de XC60 T8 Polestar ligt ongewijzigd op 1 op 47,6. Polestar biedt overigens ook tuning aan voor de XC60 T5, T6, D4 en D5.

LEES OOK: VOLVO INTRODUCEERT VANAF 2019 ALLEEN NOG ‘ELEKTRISCHE AUTO’S’

Polestar staat sinds kort op eigen benen. Volvo heeft er een apart merk van gemaakt, dat zich in de toekomst gaat richten op sportieve plug-in hybrides en volledig elektrische auto’s. Polestar zou een soort elektrische BMW M of Mercedes-AMG moeten worden.

Volvo maakt van Polestar een zelfstandig merk

Reageren op dit artikel:

Pony Package
Vorig bericht

Ford Mustang Pony Package: Met een extra snufje retro

tesla-model-s-90d-2
Volgend bericht

Hong Kong schaft subsidie af, Tesla-verkopen storten in

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”