Alpine start een eigen raceklasse en ontwikkelt daar momenteel de A110 Cup voor. Op termijn wil het merk een deelnemersveld van zo’n twintig auto’s hebben.

A110 Cup

Het herboren Alpine is al actief in de racerij. De fabrikant rijdt mee in de LMP2-klasse van het FIA World Endurance Championship. Daarbij komt Alpine met zijn eigen A110 Cup-klasse. De auto daarvoor wordt ontwikkeld en gebouwd door het Franse raceteam Signatech.

Vedergewicht

De raceversie van de Alpine A110 zal uiteraard kilo’s verliezen ten opzichte van het productiemodel. Daarmee wordt de A110 Cup een echte vedergewicht, want de gewone A110 weegt al slechts 1080 kilogram.

Vermogenswinst

Aan de motor zal Signatech waarschijnlijk niet al te veel sleutelen. Misschien dat er een kleine vermogenswinst inzit voor de 252 pk en 320 Nm sterke 1,8 liter viercilinder turbomotor van de A110.

Autovisie Vlog: Proefrit Renault Alpine A310 V6 (1984)

Reageren op dit artikel:

Citroën CX 25 GTi Turbo - Peter Hilhorst - Autovisie.nl
Vorig bericht

Peters Proefrit #8: Citroën CX 25 GTi Turbo (1986)

Vantage AMR
Volgend bericht

Aston Martin is kwaad over Brits verbod op brandstofmotoren

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”