Curieus! BMW introduceert deze dreigend ogende M8 GTE, maar we hebben de productierijpe 8 Serie nog niet eens gezien, laat staan de straatlegale M8.

BMW M8 GTE

BMW moet het wel zo doen, want het merk wil volgend jaar meedoen aan de 24 uur van Le Mans en verschijnt in januari voor de eerste keer aan de start in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Dan maakt de M8 GTE zijn debuut tijdens de 24 uur van Daytona. De auto komt in 2018 ook uit in het World Endurance Championship.

Aerodynamische foefjes

Hij heeft een 4,0 liter twinturbo V8 voorin, waar ongeveer 500 pk uitkomt. De M8 GTE weegt 1220 kilogram (de productie-M8 zal meer richting de 1800 kilogram gaan), heeft een sequentiële versnellingsbak met zes verzetten en is natuurlijk aangekleed met alle aerodynamische foefjes die de racereglementen toestaan.

Bloeddorstig

Opvallend is het front van de M8 GTE. Dat oogt ontzettend agressief (bloeddorstig zelfs, met die ‘rode’ nieren) en doet bijna concept car-achtig aan. Het lijkt er dus op dat de scherpe lijnen van de BMW Concept 8 Series in weinig verdunde vorm gaan terugkomen op de productieversie van de grote coupé.

Spektakelstuk van BMW op Villa d’Este, de Concept 8 Series

Reageren op dit artikel:

2
Vorig bericht

Autovisie F1-Quiz: Grand Prix Singapore 2017

Citroen C3 Aircross
Volgend bericht

Eerste testnotities: Citroën C3 Aircross

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”