BMW M8 GTE is klaar voor de start, productie-M8 nog niet
Curieus! BMW introduceert deze dreigend ogende M8 GTE, maar we hebben de productierijpe 8 Serie nog niet eens gezien, laat staan de straatlegale M8.
BMW moet het wel zo doen, want het merk wil volgend jaar meedoen aan de 24 uur van Le Mans en verschijnt in januari voor de eerste keer aan de start in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Dan maakt de M8 GTE zijn debuut tijdens de 24 uur van Daytona. De auto komt in 2018 ook uit in het World Endurance Championship.
Aerodynamische foefjes
Hij heeft een 4,0 liter twinturbo V8 voorin, waar ongeveer 500 pk uitkomt. De M8 GTE weegt 1220 kilogram (de productie-M8 zal meer richting de 1800 kilogram gaan), heeft een sequentiële versnellingsbak met zes verzetten en is natuurlijk aangekleed met alle aerodynamische foefjes die de racereglementen toestaan.
Bloeddorstig
Opvallend is het front van de M8 GTE. Dat oogt ontzettend agressief (bloeddorstig zelfs, met die ‘rode’ nieren) en doet bijna concept car-achtig aan. Het lijkt er dus op dat de scherpe lijnen van de BMW Concept 8 Series in weinig verdunde vorm gaan terugkomen op de productieversie van de grote coupé.
Lees ook:
Ook interessant
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)