Staat op de IAA natuurlijk in de schaduw van Kia’s shooting brake-achtige studiemodel, maar deze Picanto X-Line is toch best geinig. De ingredienten? Iets meer bodemspeling, wat groene accenten en het nodige ‘stoere’ plastic.

Kia Picanto

In vergelijking met de gewone Picanto staat de X-Line 1,5 centimeter hoger op zijn wielen. Daarbij heeft Kia de auto in een bak met ‘offroad’-onderdelen gedompeld, waar hij weer uit kwam met alle plastic toevoegingen die je verwacht van een model als dit. Oh, en die groene details… Die zijn ook te krijgen in zilver.

Driecilinder turbomotor

De X-Line is de eerste Picanto die wordt geleverd met een 1,0 liter driecilinder turbomotor (hij is er ook als 1.2). Het blokje levert 100 pk en 172 Nm en jut de Kia in 10,1 seconden naar 100 km/h op. De Kia Picanto X-Line wordt op de IAA in Frankfurt voorgesteld. In het vierde kwartaal van dit jaar komt hij op de markt.

Reageren op dit artikel:

Alpina D5 S
Vorig bericht

Goeie trekauto: Alpina D5 S heeft 800 Nm koppel!

Volgend bericht

Dit is het meest recente bericht

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”