Porsche Cayenne Turbo: Hallo, daar zijn we weer!
Waarom heeft Porsche de Cayenne Turbo nu pas onthuld en niet twee weken geleden? Simpel! Spreiden van de publiciteit. Want die Turbo… Die was er echt al wel toen de Cayenne op 29 augustus werd gepresenteerd.
En een nieuwe Porsche Cayenne Turbo is agendanieuws natuurlijk. Het model die je wist dat zou komen. Dus gelijk maar naar de specs. Voorin de Turbo ligt een 4,0 liter twinturbo V8 met 550 pk en 770 Nm. Dat is dezelfde motor als in de Panamera Turbo. In zijn normale vorm gaat de Cayenne ermee in 4,1 seconden naar 100 km/h. Met het optionele Sport Chrono-pakket snoept de Turbo daar nog 0,2 seconden vanaf. De topsnelheid van de geblazen Cayenne ligt op 286 km/h.
Actieve achterspoiler
Kun je een Cayenne Turbo van de buitenkant herkennen? Jazeker! Er staat natuurlijk ‘Cayenne Turbo’ achterop (of niet, als je dat wilt) en hij heeft een wat meer geblokte grille, vier uitlaatpijpen en een in carrosseriekleur gespoten onderzijde. Daarbij staat hij op grote 21 inch lichtmetalen wielen en heeft Porsche boven de achterruit een actieve spoiler toegevoegd. Die floept bijvoorbeeld omhoog voor meer luchtweerstand als de bestuurder flink in de ankers gaat. De nieuwe Cayenne Turbo is er vanaf december en kost dan minimaal 204.300 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!