Opel Insignia GSi ook als Sports Tourer en turbodiesel
De combinatie Opel en GSi roept bij ons nog steeds een associatie met petjes op. Moeten we vergeten, want deze Insignia GSi Sports Tourer – en ook de eerder onthulde sedan – is gewoon fraai.
Denk overigens niet GSi het nieuwe OPC is. GSi is meer een sportief uitrustingsniveau à la ST-Line van Ford en R-Design van Volvo. De Insignia GSi werd half juli geïntroduceerd met de een 2,0 liter viercilinder turbomotor met 260 pk en 400 Nm. Diezelfde krachtbron wordt ook leverbaar in deze Sports Tourer en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat.
Twinturbodiesel
Er is echter nog meer nieuws. De Insignia GSi komt er ook als diesel, eveneens met een achttrapsautomaat. In het vooronder ligt dan een 2,0 twinturbodiesel met 210 pk en 480 Nm. Hiermee gaat de Sports Tourer in 7,9 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 231 km/h. Het blok zou ongeveer 1 op 13,7 lopen, volgens Opel.
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver