Dat heeft even geduurd zeg. De dichte i8 is al sinds 2014 op de markt en nu pas introduceert BMW de i8 Roadster. De coupé krijgt gelijk een vrij onzichtbare update.

i8 Roadster

Onzichtbaar omdat de grootste wijzigingen op technisch gebied hebben plaatsgevonden. De batterij heeft nu een capaciteit van 11,6 kWh (was 7,1) en de elektromotor werd 12 pk krachtiger (nu 143 pk). Het systeemvermogen van de i8 gaat daardoor omhoog van 362 pk naar 374 pk (de benzinemotor is niet sterker geworden). Van stilstand naar 100 km/h gaat nog steeds in 4,4 seconden. De Roadster is 0,2 seconden langzamer.

Elektrische top

Door onder meer de grotere batterij is de elektrische actieradius van de i8 gegroeid naar 55 kilometer (53 kilometer voor de 60 kilogram zwaardere i8 Roadster). Zijn elektrische topsnelheid is van 70 km/h naar 105 km/h gegaan en kan zelfs tot 120 km/h worden opgetrokken als de bestuurder de eDrive-modus inschakelt. Nog even wat ‘wishful thinking’ tot slot: de i8 en i8 Roadster hebben een theoretisch verbruik van 1 op 52,6 en 1 op 47,6.

Nieuwe kleuren

De i8 Roadster heeft overigens een elektrisch bedienbare stoffen kap. Die is in 15 seconden te openen of te sluiten bij snelheden tot 50 km/h. De i8 Roadster rolt op speciale 20 inch lichtmetalen wielen, die volgens BMW lichter zijn dan de lichtste wielen die tot nu toe in de optielijsten stonden. Nieuwe kleuren zijn er ook voor de i8: E-Copper en Donington Grey.

BMW i8 kleurt vrolijk rood

Reageren op dit artikel:

Jeep Wrangler
Vorig bericht

Verjongingskuur voor Jeep Wrangler

Mercedes-Benz CLS
Volgend bericht

Nieuwe Mercedes-Benz CLS heeft geen lijntje te veel

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”