Mercedes-Benz CLS geeft zich verder bloot
Bijna is het gedaan met het wachten. Woensdag wordt de nieuwe Mercedes-Benz CLS onthuld op de autoshow van Los Angeles, maar nu laat het merk alvast enkele details zien.
Lichten
Gebaseerd op het platform van de E-Klasse, maar dan met een strakker kostuum. Het recept van de Mercedes-Benz CLS blijft daarmee ongewijzigd, want ook de vorige CLS deelde zijn techniek met de E-Klasse. Toch staat er in Los Angeles woensdag een volledig nieuwe auto. In onderstaande video kun je de raamlijn zien, de grille, de koplampen en de achterlichten. Vooral uit die laatste twee blijkt dat Mercedes-Benz dat de auto geen ‘E met een lage daklijn’ wordt. De vorm van de lampen is compleet nieuw en zowel de voor- als achterlichten ogen veel scherper dan de verlichting van welke andere Mercedes ook.
Techniek
Mercedes-Benz gaat de CLS leveren met de nieuwe generatie vier- en zescilinders. Daarnaast wordt de CLS de eerste hybride AMG. Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe variant van de 3,0 liter zes-in-lijn, die bijgestaan wordt door een elektromotor. Naar verluidt levert de motor alleen al 435 pk en daar komt het vermogen van de elektromotor nog eens bovenop. Reken dus op een kleine 500 pk voor de Mercedes-AMG CLS 53 4Matic, zoals de auto waarschijnlijk officieel gaat heten. Die versie laat overigens nog tot begin januari op zich wachten, want de onthulling staat gepland voor de autoshow van Detroit.
Einde shooting brake
Toch hebben we ook slecht nieuws… De nieuwe CLS komt er alleen als vierdeurs sedan, de Shooting Brake die op dit moment geleverd wordt, krijgt geen opvolger.
Impressies
En hoe komt de auto er dan echt uit te zien? Hieronder een aantal impressies door Schulte Design:
Kijk je liever naar een gecamoufleerde auto? Michael de Jong kwam een aantal gecamoufleerde exemplaren van de CLS al tegen op de Nordschleife:
Lees ook:
Ook interessant
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Deze Lancia was niet gepland, maar wel gewenst | Sjoerds Weetjes 428
-
Nieuwe heup voor de Volvo XC90: kan hij er nu weer tegenaan?
-
Deze betaalbare occasions zijn zeer capabele offroaders
-
Waarom Jos zijn Matra Jet 6 na 44 jaar nog steeds heeft
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
Je raadt nooit welk merk deze Abarth 124 Spider bouwde | Sjoerds Weetjes 426
-
De Aston Martin Vantage is nu volwassen, maar niet minder speels
-
Nieuw Frans merk toont plots een van de goedkoopste elektrische auto’s
-
BMW M4 CS vs. Ford Mustang Dark Horse: welke is de beste?
-
Rob bouwde een ultieme sleeper: Nissan Figaro met turbo!