Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) is echt aan een merk aan het bouwen. Ruim een jaar geleden onthulde het de 760 pk sterke SCG 003C. Deze SCG 004S krijgt daar een plaatsje onder.

Cameron Glickenhaus

De SCG oo3C heeft een prijskaartje van ruim een miljoen euro en is nauwelijks meer dan een iets getemperde SCG 003S-racewagen. De SCG 004S is er vanaf 400.000 dollar (omgerekend ruim 340.000 euro) en moet stukken beter geschikt zijn voor de openbare weg. Dat moet ook wel, want SCG wil uiterlijk in 2021 naar een jaarproductie van 250 auto’s per jaar.

Handgeschakelde zesbak

Achterin de SCG 004S ligt een 5,0 liter twinturbo V8 die maximaal 8200 tpm draait en 650 pk en 720 Nm koppel levert. Hij is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak (een sequentiële transmissie is optioneel) en hoeft slechts 1180 kilogram in beweging te zetten. Wat de prestaties van de achterwielaangedreven SCG 004S zijn, is nog niet bekend.

Cameron Glickenhaus

Bijzonder aan de auto is zijn interieur. Hij biedt plaats aan drie personen, waarbij de bestuurder (net als in de legendarische McLaren F1) in het midden zit en de twee passagiers er schuin achter. Puristen zullen blij zijn met de pook van de handbak. Die doet denken aan die in oudere Ferrari’s. Die hadden ook zo’n opengewerkt schakelpatroon.

Glickenhaus SCG 003S trekt je gezicht eraf

Reageren op dit artikel:

Aston Martin Vantage
Vorig bericht

Aston Martin Vantage: Spec(tre)takelstuk

Volvo XC40
Volgend bericht

Review: Volvo XC40 (2017)

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”