De Aston Martin Vulcan is een racewagen. En toch is de wereld nu één straatlegaal exemplaar rijker, met dank aan het Britse bedrijf RML Group.

In opdracht van een klant converteerde RML Group een Aston Martin Vulcan – waarvan slechts vierentwintig stuks zijn gebouwd – naar een straatauto. Uiteraard gingen de technici van het bedrijf daarbij niet over één nacht ijs. In bovenstaande video vertelt iemand van RML Group wat er allemaal is veranderd.

Nu met koplampen

En dat is niet weinig. Zo moest de Vulcan koplampen krijgen, afgedekte achterlichten, een andere motorafstelling met het oog op emissie-eisen en bruikbaarheid op straat, een liftsysteem, een grotere stuuruitslag, centrale deurvergrendeling, andere banden, minder scherpe spoilerranden en nog veel meer.

Regelgeving

Veel veranderingen hebben met regelgeving te maken. Zo moesten de racekuipen worden vervangen omdat die een zichtveld van negentig graden onmogelijk maken, moesten de knopjes in het interieur zachter worden gemaakt en zijn de originele knipperlichten achterop de Vulcan niet zichtbaar voor iemand die er vanuit een hoge SUV of vrachtwagen naar kijkt.

Reageren op dit artikel:

Foto Martijn Bravenboer - Hyundai i30 N versus Peugeot 308 GTi
Vorig bericht

De mooiste foto van 2017 - Martijn Bravenboer

4-porsche-917k
Volgend bericht

Afgehamerd: De vijf duurste klassiekers van 2017

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”