De BMW X7 wordt pas eind volgend jaar in productievorm voorgesteld, maar de eerste voorserie-exemplaren zijn al van de assemblagelijn gerold in Spartanburg, South Carolina.

BMW X7

De zevenzitter moet het straks gaan opnemen tegen de Range Rover en de Mercedes-Benz GLS. Hij zal wat minder controversieel gestileerd zijn dan het BMW X7 iPerformance Concept, maar hij houdt zo te zien wel degelijk de slanke koplampunits en die enorme verticale nieren. De X7 is iets meer dan 5 meter lang, 2 meter breed en 1,8 meter hoog. Daarmee is hij ongeveer 11 centimeter langer dan een X5, 8 centimeter breder en 3 centimeter hoger.

Plug-in hybridevariant

BMW heeft de X7 vooral ontwikkeld voor de Amerikaanse en Chinese markt, maar komt uiteraard ook gewoon naar Europa. Naar verwachting wordt hij leverbaar met een selectie zes- en achtcilinder benzine- en dieselmotoren uit de X5, X6 en 7 Serie. Ook komt er een plug-in hybridevariant van de X7 met een volledig elektrische actieradius van ongeveer 100 kilometer.

BMW X7 iPerformance Concept

IAA Frankfurt 2017 – BMW X7 en BMW 8 Serie

Reageren op dit artikel:

autovisie-duik-in-de-prijslijst-maserati-granturismo
Vorig bericht

Maserati genoodzaakt productie stil te leggen

autovisie-prijslijst-porsche-tesla-model-x-1
Volgend bericht

Tesla Model S en Model X alleen nog met 4WD

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”