Racegames worden over het algemeen gespeeld door de iets jongere generatie. Dat heeft Thrustmaster er niet van weerhouden om een 250 GTO-racestuur uit te brengen ter ere van Ferrari’s zeventigste verjaardag.

Thrustmaster

Het stuur is gemaakt van echt hout en metaal en heeft een diameter van 33 centimeter. Daarmee is het ongeveer een vijfde kleiner dan het stuurwiel van de Ferrari 250 GTO. Het Thrustmaster-exemplaar kan worden gebruikt op de racesets uit de T-serie (TS-PC Racer, TS-XW Racer, T-GT, T500 RS, T300-serie en TX-serie). Goedkoop is het ding niet, want je moet er minstens 400 euro voor neertellen.

Duurste auto ooit geveild

De Ferrari 250 GTO is de duurste auto ooit geveild. In augustus 2014 werd een exemplaar afgehamerd op ruim 38 miljoen dollar (gecorrigeerd voor inflatie en omgerekend zo’n 33,4 miljoen euro). Een jaar eerder verkocht de Amerikaanse verzamelaar Paul Pappalardo zijn 250 GTO aan een onbekende koper voor 52 miljoen dollar (nu zo’n 46 miljoen euro). Er zijn tussen 1962 en 1964 slechts 39 stuks van de 250 GTO gebouwd.

Ferrari wordt zeventig, strooit met special editions

Reageren op dit artikel:

Polo GTI R5
Vorig bericht

Volkswagen Polo GTI R5 moet volgend jaar aan de bak

Toyota Verso
Volgend bericht

Toyota zwaait Verso uit

Remco Slump

Remco Slump

Freelance redacteur met een voorliefde voor youngtimers van Duitse makelij. Is gefascineerd door Alpina, Groep B-rallywagens en homologatiespecials. Zingt steevast Janis Joplins tekst verkeerd: “Oh Lord, won’t you buy me a… BMW 850CSi.”