Het Hyundai-concern, bestaande uit de merk Kia, Genesis en Hyundai, verwacht dit jaar een lichte toename in zijn afzet, nadat het afgelopen jaar een enorme klap kreeg te verwerken. De Koreaanse producent rekent op een jaarverkoop van 7,55 miljoen voertuigen.

Voor 2017 lag het verkoopdoel op acht miljoen auto’s. Het werden er uiteindelijk 7,25 miljoen, fors minder dan gepland dus. Reden voor de drastisch lagere afzet is volgens het autoconcern de haperende groei van de economie en toenemende bescherming van bepaalde markten. Ook neemt de concurrentie in de auto-industrie toe, stelt topman Chung Mong Koo. Afgelopen jaar wist Kia 2.746.188 kopers voor zijn producten te vinden, wat 7,8% minder is dan in 2016. Hyundai verkocht zijn producten aan 4,5 miljoen personen.

LEES OOK: KIA BREIDT CEE’D-FAMILIE STERK UIT

Dit jaar ziet de fabrikant wel groei ten opzichte van 2017. De divisie Hyundai Motor zal ongeveer 4,68 miljoen auto’s verkopen, de Kia-tak 2,88 miljoen stuks.

 

 

Reageren op dit artikel:

Audi Q3 quattro /Fahraufnahme
Vorig bericht

China verbiedt productie 553 automodellen

Volkswagen hood masks and covers for diesel TDI engine are seen in this illustration in second-hand car parts in Jelah
Volgend bericht

Fransen stappen af van dieselauto’s

Sjoerd van Bilsen

Sjoerd van Bilsen

Nieuwsverslaggever die altijd de achterliggende gedachte wil weten en zoekt naar het nieuws dat de auto-industrie graag verborgen houdt. Heeft een grote liefde voor Donkervoort en verzamelt alles van auto’s, zoals folders, miniatuurmodellen en goodies.