Mercedes-Benz Generation EQ trapt elektrolabel EQ af
En dat is elektroconcept nummer zoveel! Van Mercedes-Benz dit keer, dat met de bijna serierijpe Generation EQ de aanzet geeft tot een elektrisch submerk in de trant van BMW’s i-label.
Mercedes-Benz noemt de Generation EQ een SUV-coupé, maar waar de fabrikant dat coupé-aspect in ziet, is ons een raadsel. Het merk verliest zich sowieso nogal in bloemrijk proza als het over het ontwerp van zijn nieuwste studiemodel praat. “De Generation EQ is ‘hot and cool’. De fascinatie ligt in de nieuwe interpretatie van onze designfilosofie van sensuele puurheid voor een avantgardistische, moderne en op zichzelf staande elektro-esthetiek.” Huh? Wat?
Modulair platform
Afijn, de elektro-SUV staat in ieder geval op een modulair platform dat Mercedes-Benz gaat gebruiken voor al zijn toekomstige stekkermodellen. De Generation EQ wordt aangedreven door twee elektromotoren met een maximum totaalvermogen van 408 pk en een koppel van 700 Nm. Hij gaat in minder dan 5 seconden van stilstand naar 100 km/h, maar wie dat geregeld probeert te halen, kan de geclaimde actieradius van 500 kilometer natuurlijk wel vergeten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Chinese Tesla-concurrent krijgt slimme Nederlandse prijs
-
Koerswijziging Aston Martin, plots ligt de V12-motor voorin
-
Captur te klein? Deze Renault Symbioz heeft een maatje meer
-
Elektrische occasions plots populair nu EV-subsidie verdwijnt
-
Doei Tesla Model Y! Dit is nu de populairste EV van Nederland
-
Prijs van de Mercedes-AMG E 53 bekend en die is… merkwaardig
-
Deze elektrische auto’s kun je nog in 2024 verwachten
-
Let op: nieuw soort flitsers geplaatst en de boetes zijn niet mals
-
Duik in de prijslijst: Ford Bronco eindelijk in Nederland
-
Met Abarth 500e naar Frankrijk: ideale EV-trip met weinig range
-
Voor het bpm-bedrag van de nieuwe Volkswagen Golf, kocht je ooit bijna een nieuwe
-
Deze elektrische Polestar kan sneller laden dan jij kan tanken