Onder de hamer: Ferrari Testarossa uit Miami Vice
Kan het nog jaren tachtiger dan een witte Testarossa met een witte Motorola DynaTAC-telefoon aan boord? Jazeker! Zet Crockett’s Theme van Jan Hammer maar op, want deze Ferrari doet de nostalgiemeter uitslaan. Hij figureerde in Miami Vice.
Deze vroege ‘monospecchio’ – wat betekent dat de Ferrari slechts één buitenspiegel heeft – is één van twee Testarossa’s die door de fabriek ter beschikking zijn gesteld aan de makers van Miami Vice. Oorspronkelijk waren ze zwart, maar regisseur Michael Mann liet ze wit spuiten, omdat ze anders wegvielen in nachtshots.
“Michael Mann liet ze wit spuiten, omdat ze anders wegvielen in nachtshots”
De Testarossa heeft net geen 26.000 km op de teller, waarvan ongetwijfeld een aantal zijn gereden met James ‘Sonny’ Crockett (Don Johnson) achter het stuur. Onder zijn rechtervoet had de agent van Miami’s drugspolitie 390 pk uit een 4,9 liter twaalfcilinder. Hiermee kon hij in 5,8 seconden van stilstand naar 100 km/h accelereren en door stuiven naar een top van 290 km/h.
Op 15 augustus gaat de beroemde dienstauto van Crockett en Tubbs (Ricardo Tubbs, gespeeld door Philip Michael Thomas) onder de hamer bij Mecum Auctions in het Amerikaanse Monterey. Dat de cocaïnewitte Ferrari ‘the real deal’ is, blijkt uit documenten van Ferrari North America en Ferrari Classiche.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen