Opel Astra TCR: Voor minder dan een ton de baan op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-3.jpg)
Nee, Opel keert niet terug in de DTM, maar biedt klanten wel de mogelijkheid om zelf het circuit op te gaan. Goedkoop is dat niet (en extreem duur ook niet), want deze Astra TCR kost 95.000 euro, exclusief BTW.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-3.jpg)
De machine is gebaseerd op de nieuwe Astra vijfdeurs en wordt aangedreven door een 2,0 liter turbomotor met een vermogen van 330 pk en een koppel van 420 Nm. De aandrijfkrachten gaan via een sequentiële zestraps transmissie, die de coureur met ‘flippers’ achter het stuur kan bedienen, naar de voorwielen.
De Astra TCR weegt 1200 kg en is al uitgerust met zaken die de autosportfederatie FIA pas vanaf het raceseizoen 2017 verplicht stelt, zoals een 100 liter grote veiligheidsbrandstoftank. Daarbij kunnen het onderstel en de aerodynamica van de Opel volledig worden afgesteld en is de rembalans vanuit de cockpit te regelen. De Astra TCR kan in diverse nationale en internationale raceseries worden ingezet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2F2-Astra-TCR.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2F1-Astra-TCR.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-2.jpg)