Bugatti Chiron-koper heeft gemiddeld 42 auto’s
Ondanks dat de oplage van de Chiron op een hoger niveau dan de Veyron ligt, verwacht Bugatti minder moeite te hebben om de complete oplage te verkopen. En dat terwijl de hypercarbouwer ervan uit gaat dat de Chiron veel nieuwe klanten aanspreekt.
Met een verkoopvolume van 500 stuks ligt de oplage van de Chiron precies 50 eenheden boven die van de Veyron. Maar dat aantal zal door Bugatti in een tijdsbestek van 8 jaar worden geproduceerd, terwijl Bugatti tien jaar nodig had om alle Veyrons te vervaardigen. Door het hogere verkoopvolume, de hogere verkoopprijs en de kortere productietijd moet het gehele hypercarproject van de Franse sportwagenbouwer rendabeler zijn dan in de Veyron-tijd, zo legt Bugatti’s topman Wolfgang Dürheimer aan Autovisie uit.
“Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”
Dürheimer rekent op veel nieuwe klanten. Hij verwacht zelfs dat de helft van alle Chirons gekocht gaat worden door personen die momenteel nog geen Bugatti hebben. Dat de sportwagenfabrikant 450 Veyrons heeft gebouwd, wil niet zeggen dat het bedrijf ook 450 Bugatti-klanten hebben. De complete oplage van de Veyron is verkocht aan slechts 320 personen. “Liefst zestig personen bezitten er meerdere. Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”, legt Dr. Stefan Brungs, Member of Board voor Sales, Marketing en Customer Service, uit. Maar hoe bijzonder is dat als je weet dat de Bugatti-klant gemiddeld 42 auto’s bezit!
LEES OOK: BUGATTI CHIRON KOPEN? HIER ALVAST WAT KLEUREN TER INSPIRATIE
De orderboeken voor de Chiron laten zich inmiddels vullen. Op het moment dat Bugatti in het Intercontinental Hotel in Genève eind februari het doek van de hypercar trok, had het al 170 orders genoteerd, waarvan meerdere uit Nederland. In augustus start de bouw van de allereerste Chiron. Na een productietijd van drie maanden wordt dan deze herfst de eerste koper gelukkig gemaakt. Wie al een Veyron bezit, komt als een van de eersten aan de beurt. Vandaar dat nu al enkele Chiron-kopers in allerijl er een Veyron bij kopen. Kosten van dik één tot twee miljoen bóvenop het prijskaartje van dik drie miljoen euro. Let wel, op een ‘kale’ Chiron. Normaliter bestelt de koper nog voor 200.000 euro aan opties…
Bugatti Veyron
Bugatti Veyron Grand Sport
Bugatti Veyron Super Sport
Bugatti Grand Sport Vitesse
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen