Dit is de ideale houding achter het stuur
Om het uiterste uit je auto te halen is een goede zitpositie belangrijker dan je misschien zou denken. Porsche legt je in deze video uit wat de perfecte houding is achter het stuur.
Nee, niet onderuitgezakt, een beetje naar rechts leunend, met een hand op de pook en de andere hand midden op het stuur. In de zitpositie die Porsche hier laat zien zit je misschien wat minder ontspannen, je hebt wel de volledige controle over de auto. Belangrijk is dat je genoeg bewegingsvrijheid hebt voor je armen, zodat je met een stuurbeweging niet je stuur los hoeft te laten.
Beter zitten = beter rijden
Zet de stoel zo dat je net niet je been hoeft te strekken om de pedalen te bedienen. Ook je stuur moet zo ingesteld staan dat je niet je armen hoeft te strekken. Een hoek van negentig graden is overdreven, maar een hoek van zo’n zestig tot zeventig graden is niet verkeerd. Het belangrijkste is dat je de knieën niet raakt bij een stevige stuurbeweging. Ook moet je het sturen verdelen over de twee armen: een duwt en een trekt. Voor je gevoel kan het stuur dan hoger staan dan je misschien gewend bent. Toch kun je zo vaak ook beter je tellers zien.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit welk merk deze Abarth 124 Spider bouwde
-
De Aston Martin Vantage is nu volwassen, maar niet minder speels
-
Nieuw Frans merk toont plots een van de goedkoopste elektrische auto’s
-
BMW M4 CS vs. Ford Mustang Dark Horse: welke is de beste?
-
Rob bouwde een ultieme sleeper: Nissan Figaro met turbo!
-
De Mini Clubman is zo gek als een deur | Sjoerds Weetjes 425
-
Hardcore sportwagens: Honda S2000 vs. Opel Speedster
-
De BMW M5 Touring is niet voor de poes (en hond)
-
Rijtest alle Lamborghini V12’s: is de nieuwe Revuelto net zo goed?
-
Waarom de Ford Focus CC Pluvius haat | Sjoerds Weetjes 424
-
Hierdoor is de Mini Aceman een verrassend speelse crossover
-
Waarom de Ford Capri de Johan Derksen in ons bovenhaalt