Genesis EQ900L: Koreaanse Maybach
Mag het een centimetertje of dertig meer zijn? Die vraag kun je in de toekomst bij de Genesis-dealers verwachten, nu de Koreaanse autobouwer zijn extra lange limousine heeft gepresenteerd.
Vooralsnog is de uitvoering bedoeld voor rijke Koreanen, maar dit alternatief voor de Mercedes-Maybach komt ook elders in de wereld beschikbaar. Ook Nederland behoort tot de landen waar de modellen van Genesis op de markt komen. De huidige generatie is hier al verkrijgbaar, zij het op speciale bestelling.
Luxer en rijker
Genesis, het is Hyundai’s antwoord op premiummerken als Audi, BMW en Mercedes-Benz. De Koreanen passen eenzelfde tactiek toe als Toyota met Lexus, Nissan met Infiniti en Honda met Acura doet. In het kort, kunnen we met het moedermerk niet hogerop, dan introduceren we een sublabel om in de hogere segmenten voet aan de grond te krijgen. Genesis zal zich van Hyundai onderscheiden door een luxer afwerkingsniveau, rijker aangeklede versies en een hoger serviceniveau.
“De huidige generatie is hier al verkrijgbaar, zij het op speciale bestelling.”
Zonder Hyundai-logo
Op de Genesis prijken geen Hyundai-logo’s, zoals Toyota en Honda ook geen eigen emblemen op respectievelijk de Lexus- en Acura-modellen plakken. Genesis wordt als zelfstandig merk in de markt gezet met eigen dealers, management en designafdeling. Ook de producten zullen exclusief als Genesis worden ontwikkeld. Voor de komende vijf jaar heeft het verse label zes nieuwe modellen op de agenda staan, bestaande uit sedans en coupés.
LEES OOK: HYUNDAI HCD 16 VISION G GAAT OP ROLLS-ROYCE TOER
Extra lang
Dat de fabrikant zich niet tot één lengte beperkt, bewijst de EQ900L. De L in de naamgeving staat voor Lang en wie die extra letter op het bestelformulier invult krijgt een 30 cm langere variant van de limousine. Tussen de twee portieren bevindt zich een paneel, wat duidt op de extra beenruimte die de achterpassagiers krijgen geboden. Je zit achterin vorstelijk. Er staan twee separate fauteuils, waartussen zich een hoge middenconsole bevindt. Een scherm om het leefcompartiment van de voorpassagiers te scheiden, is er niet om de doodeenvoudige reden dat zo’n wand ten koste gaat van de beenruimte…
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?