Audi-topman op non-actief om dieselgate
Hoe hard de dieselgatekoppen bij de Volkswagen Group van 0 naar 100 km/h rollen is niet bekend, maar dat ze rollen is zeker. Nu is het het kale hoofd van Audi’s technische man Stefan Knirsch die op het hakblok terecht is gekomen.
Althans, dat schrijft de Duitse krant Bild am Sonntag. Knirsch, lid van de Volkswagen Group-directie, zou hebben geweten dat Audi’s 3,0 liter V6 turbodiesels waren uitgerust met sjoemelsoftware. Hij zou daarover zelfs een valse verklaring hebben afgelegd. Volgens Bild is Herr Doktor Knirsch door Volkswagen al gevraagd om zijn spullen te pakken.
Viercilinder turbodiesel
Knirsch volgde op 1 januari van dit jaar Ulrich Hackenberg op als hoogste technicus bij Audi en de Volkswagen Group. Hackenberg nam ontslag nadat hij was geschorst vanwege zijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van de zogenoemde EA189-motor, de viercilinder turbodiesel die het dieselgateschandaal ontketende.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je gelooft nooit welke motor er in deze Ferrari’s 812 Superfast-opvolger ligt
-
Chinese Tesla-concurrent krijgt slimme Nederlandse prijs
-
Koerswijziging Aston Martin, plots ligt de V12-motor voorin
-
Captur te klein? Deze Renault Symbioz heeft een maatje meer
-
Elektrische occasions plots populair nu EV-subsidie verdwijnt
-
Doei Tesla Model Y! Dit is nu de populairste EV van Nederland
-
Prijs van de Mercedes-AMG E 53 bekend en die is… merkwaardig
-
Deze elektrische auto’s kun je nog in 2024 verwachten
-
Let op: nieuw soort flitsers geplaatst en de boetes zijn niet mals
-
Duik in de prijslijst: Ford Bronco eindelijk in Nederland
-
Met Abarth 500e naar Frankrijk: ideale EV-trip met weinig range
-
Voor het bpm-bedrag van de nieuwe Volkswagen Golf, kocht je ooit bijna een nieuwe