Mercedes-Benz Generation EQ trapt elektrolabel EQ af
En dat is elektroconcept nummer zoveel! Van Mercedes-Benz dit keer, dat met de bijna serierijpe Generation EQ de aanzet geeft tot een elektrisch submerk in de trant van BMW’s i-label.
Mercedes-Benz noemt de Generation EQ een SUV-coupé, maar waar de fabrikant dat coupé-aspect in ziet, is ons een raadsel. Het merk verliest zich sowieso nogal in bloemrijk proza als het over het ontwerp van zijn nieuwste studiemodel praat. “De Generation EQ is ‘hot and cool’. De fascinatie ligt in de nieuwe interpretatie van onze designfilosofie van sensuele puurheid voor een avantgardistische, moderne en op zichzelf staande elektro-esthetiek.” Huh? Wat?
Modulair platform
Afijn, de elektro-SUV staat in ieder geval op een modulair platform dat Mercedes-Benz gaat gebruiken voor al zijn toekomstige stekkermodellen. De Generation EQ wordt aangedreven door twee elektromotoren met een maximum totaalvermogen van 408 pk en een koppel van 700 Nm. Hij gaat in minder dan 5 seconden van stilstand naar 100 km/h, maar wie dat geregeld probeert te halen, kan de geclaimde actieradius van 500 kilometer natuurlijk wel vergeten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snelheidswaarschuwing auto’s: ‘het zorgt juist voor gevaar’
-
Jij doet steeds langer met een auto, zo houd je hem in topconditie
-
Pinksterweekend: 3 dagen lang auto-evenementen, hier zijn we zelf
-
Deze nieuwe Opel is een van de goedkoopste elektrische auto’s
-
De 5 goedkoopste elektrische auto’s die je nu nieuw kunt kopen
-
Vind je de BMW XM lelijk? Dan wil je deze Mystique Allure niet zien
-
Plannen nieuw kabinet: goedkopere benzine en hogere maximumsnelheid
-
Dit kost de nieuwe Toyota Land Cruiser in Nederland
-
Deze kleine Duitse occasion is een sportwagen-killer
-
Biden maakt Chinese EV’s extreem duur, dit doet Europa
-
Chinees automerk Aiways wil met opmerkelijke stap Europa veroveren
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Ford Mustang