BMW M4 CS is klaar voor het circuit
Net een beetje sterker dan een M4 met Competition Package, verbeterde aerodynamica en een lager gewicht. De BMW M4 CS is vooral gericht op circuitgebruik.
CS
Met ‘CS’ haalt BMW een oude naam van stal. De invulling is nu echter compleet anders. Kon je er vroeger mee onderscheiden om welk model het precies ging, gaat het nu om een uitvoeringsniveau. In het kort: je hebt een M4, daarboven heb je een M4 met een Competition Package, daar weer boven staat deze BMW M4 CS en als ultiem exemplaar heb je de M4 GTS.
460 pk
In de M4 met Competion Package levert de 3,0 liter zes-in-lijn maximaal 450 pk en 550 Nm. In de BMW M4 CS is de afstelling net iets aangepast, zodat hij nu 460 pk en 600 Nm levert. Vooral het koppel stijgt dus fors. Hij wordt er weer sneller mee: 0-100 km/h gaat nu in 3,9 seconden, terwijl het eerst 4,1 tellen duurde. Toch is het niet de sprint waar het om gaat bij de M4 CS.
Circuit
Dat BMW serieuze plannen heeft met de M4 CS is duidelijk als je kijkt naar wat voor banden er gemonteerd worden. Standaard staat de auto namelijk op Michelin Pilot Sport Cup 2 banden, die eigenlijk vooral bedoeld zijn voor circuitgebruik. Hij krijgt banden in de maat 265/35 R19 voor de voorwielen en 285/30 R20 achter. De aerodynamica is ook verder verbeterd, zo krijgt hij een andere frontsplitter en een subtiele achterspoiler, uiteraard van koolstofvezel. Ook de diffuser van de M4 GTS zit er standaard op. Zoals bij de meeste sportwagens die bedoeld zijn voor op het circuit krijg je standaard stalen remmen en kun je optioneel kiezen voor carbonkeramische exemplaren.
Gelimiteerd
In juli start de productie van de BMW M4 CS. Wie een exemplaar wil, zal er snel bij moeten zijn. Hij wordt namelijk in een beperkte oplage geproduceerd tot en met 2019. Voor Nederland zijn er van de totale productie twintig exemplaren gereserveerd. De prijs volgt later.
Lees ook:
Ook interessant
-
Een kijkje in de ‘geheime’ opslagruimtes van Alfa Romeo
-
Xpeng werkt aan compacte, elektrische hatchback voor Europa
-
Dit is hoeveel Nederlanders gemiddeld lenen voor een auto
-
Bizarre crash: 81-jarige Oostenrijker stort met Porsche 911 in rivier
-
400 km/h op deze bizarre quad met V12: voor wie niet bang is
-
Lage olieprijzen, maar dure benzine: zo trap je niet in truc van tankstation
-
Eerste beelden elektrische Range Rover, dit is wanneer hij komt
-
Je gelooft nooit welke motor er in deze Ferrari 812 Superfast-opvolger ligt
-
Chinese Tesla-concurrent krijgt slimme Nederlandse prijs
-
Koerswijziging Aston Martin, plots ligt de V12-motor voorin
-
Captur te klein? Deze Renault Symbioz heeft een maatje meer
-
Elektrische occasions plots populair nu EV-subsidie verdwijnt